30 Mayıs 2012 Çarşamba

Şeker Hamurlu Kurabiye

İlk postum moda, giyim kuşamla ilgili olur diyordum ama farklı oldu :) Hem çok gündemdeyken, ben de yeni yapmışken şeker hamurlu kurabiyelerimden bahsediyim dedim... En başta belirtmekte fayda var, bu konuda oldukça acemiyim, ilk deneyimim :)
Hep aklımdaydı, sevdiceğimin doğum günü vesile oldu :)

Önce tarifi verelim. Genelde heryerde benzer tarifler var, ben bu aşağıdakini uyguladım:

  • 1 tane yumurta (oda ısısında bekletilmiş)
  • 150 gram tereyağı (oda ısısında yumuşamış)
  • Alabildiği kadar un (Ben 3 bardak kullandım)
  • 1 çay bardağı nişasta
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 tepeleme çay kaşığı tarçın
  • 1 limonun kabuğunun rendesi
İsterseniz zencefil de koyabilirsiniz (ben kullanmadım) Ayrıca belirtmekte fayda var, az da olsa kabartma tozu kullanmayın, bu kurabiyelerin asla kabarmaması gerekiyor, çünkü üstüne şeker hamuru geliyor ve bu sefer çok kalın bir görüntü oluşuyor...

Malzemeleri sırayla koyup, güzelce yuğurun. Klasik kulak memesi kıvamını alınca, yarım saat kadar buzdolabında bekletin. Sonrasında işin diğer kısmına geçiyoruz. Hamuru parmaktan da ince bir halde açıyoruz ve kalıpla şekil vermeye başlıyoruz. Yağlı kağıt altında tepsiye diziyoruz.






Önceden ısıtılmış fırında 15-18 dk pişiriyoruz. Pişerken hep gözünüz fırında olsun çünkü ince oldukları için hemen kızarıyorlar.
Kurabiyeler piştikten sonra soğumaya alıyoruz ve işin en zevkli ama bir o kadar da uğraştırıcı kısmına geliyoruz: şeker hamuru kısmı :)


Şeker hamurunu isterseniz evde de kendiniz yapabilirsiniz fakat çoğu kişi gibi ben de hazır aldım. Sonuçta yeneceği için, aldığınız yerin güvenilir olmasına dikkat edin. Ben şeker hamurlarımı uzun araştırmalar sonucu, 5'li paket halinde internet aldım, görmek için tıktık


Şeker hamurlarını da aynı hamur inceliğinde, nişastayla birlikte açıyorsunuz ve onlara da kalıpla şekil verin.


Sulandırılmış balı, kurabiyelere sürerek şeker hamurlarını yapıştırın.
Üstleri aslında sizin hayal gücünüze bağlı :) Bir not, şeker hamurunun üstüne, tekrar bir şeker hamurlu şekli suyla yapıştırabilirsiniz ama dikkat, çok fazla ıslatmayın...


İşte benim kurabiyelerin son hali :)  eh dediğim gibi, acemilik işi, kusuru bol olur...





Bu da günün diğer süprizi :)




Afiyet olsun ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

bir piggy yorum :)